2011. április 1., péntek

FLYLady program

Sokat gondolkoztam azon, hogy megírjam-e ezt a bejegyzést. Hülyének néztek majd, hogy egyáltalán megfordult a fejemben, hogy ez a módszer működhet? Tényleg dilis vagyok?
Régebben már találkoztam ezzel a háztartásvezetési programmal. Pár nem olyan részletesen , mint most. Csak annyit tudtam, hogy minden házimunkát 15 percig kell csinálni és utána abbahagyni. Egy forumozó azt írta, hogy ennyiért neki sem érdemes állni és én is ezen a véleményen voltam. Nem is foglalkoztam tovább a dologgal.
A hét elején viszont belefutottam Via blogjába. Netes berkekben elég híresnek számít, úgy vettem észre, de én eddig még nem hallottam róla.
Szóval, őt emlegetik a magyar Flylady-ként. Az általa magyarított program itt érhető el.
4 napja csinálom a programot, bár egy kicsit gyorsított tempóban. Még tart a lelkesedés és egész jól megy. Megynyugtató rend van a konyhában és a fürdőben. Tegnap már minilomtalanítottam a hálóban. Ma elkezdek zónázni is, de persze azt sem menetrend szerint, mivel az első zónára ezen a héten csak egy nap van, a mai. Ez nekem kevés az előszobára, ugyanis a beépített szekrényem siralmas állapotban van. Minden ömlesztve került be, aminek nem "szabad" szem előtt lenni.
Ezért a fürdővel és a WC-vel kezdek, ott azért végezni fogok, ha egy kis időt szánok rá a hétvégéből is. Mert persze a program szerint hétvégén nincs takarítás, csak a napi rutinokat végezzük el.
Kíváncsi vagyok, hogy meddig tudom folytatni, elvileg 6-7 nap után unja meg az ember az ilyen dolgokat, de ha kitart 21 napig, akkor autómata üzemmódban megy. Remélem, kitartok!
Akinél káosz van hiába takarít folyamatosan, szerintem adjon egy esélyt ennek a programnak.



Mi a véleményetek, hasznos vagy hülyeség?

1 megjegyzés:

Tália írta...

Kedves Kikk!
Szerintem ez a módszer kimondottan hasznos. Már 10 éve férjnél vagyok, azóta élünk külön és most először ezzel a módszerrel sikerült (még mindig nem tökéletesen) rendet, rendszert vinni az életünkbe. Van egy nagy 9 éves lányom és egy 1,5 éves pici fiam, és így is működik. Mindig is ramaty háziasszonynak tartottam magam, de rájöttem csak nem tudtam hogyan szervezzem meg az egészet, és ebben segített. Nem mondom, hogy néha nem csapnak össze a fejem felett a hullámok, és el is lustulok néha, de már jó úton járok. Sok sikert hozzá!